søndag den 23. marts 2014

Der strikkes og læses

Halløj derude, håber I alle har det godt. Tak for alle kommentarer, som jeg læser med stor interesse, ligesom jeg med stor glæde følger med i alle jeres blogs. Sikke en masse inspiration man kan få i blogland. Det er imponerende så mange superdygtige strikkere vi har i vores lille land.

Her læses der på fuld tryk. Jeg har lige afleveret en skriftlig prøveopgave på 14 sider og om 14 dage er der skriftlig eksamen, så jeg læser og læser. Det er sundhedsjuraen, der er på læseplanen i øjeblikket. Tungt stof at tilegne sig, for det meste er lovtekst, bekendtgørelser samt en masse økonomi omkring fordelinger af midler i sundhedsvæsenet fra regering til regioner og kommuner.

Ind imellem bliver der dog strikket, men intet er færdigt, så nu får i lige et view over hvad der er på pindene.


Første projekt er islænderen fra mit sidste indlæg. Den skal strikkes som en lang jakke og klippes op. Jeg har nu strikket 72 cm og mangler 12 cm. Dernæst mangler ærmer og så skal det hele samles og bærestykket strikkes. Derefter skal den klippes op. Det bliver vist ikke før efter eksamen.



Så er jeg begyndt på mutters striber. Da jeg så Yt's  fantastiske kjole måtte jeg bare forsøge at eftergøre den. Jeg har endnu ikke besluttet hvilke farver lommer og kanter skal have, men overvejer gul.


Næste projekt er relax fra Ravelry. Jeg strikker i Malabrigo Sock Yarn fra Fandango, som er fantastisk lækkert at strikke med. Farven er impressionist sky, men jeg har vist et nøgle for lidt, så jeg håber de har mere af det.


Denne har ligget i kurven det meste af vinteren, men nu mangler jeg kun et ærme, så det burde være til at overkomme. Det er Olive, en gammel kending af Helga Isager, som jeg aldrig bliver træt af, fordi den bare sidder så godt. Det er svært at se på billederne, men jeg strikker den i postkasserød med kanter i orange.

Forhåbentlig er jeg tilbage inden længe med lidt færdiggjort strik, så der er noget mere interessant at kigge på. Indtil da vil jeg læse med hos jer alle sammen og ønske jer en rigtig dejlig søndag aften.

34 kommentarer:

  1. Wauv en masse smukke ting du har på pindene og det er de tynde pinde vi taler om. Jakken glæder jeg mig specielt til at se, for 84 cm. på pind hvad ? 3½ det er mange omgange der skal strikkes så.
    Olive af Helga Isager har jeg først set nu,,, det er nok mig der ikke har bidt mærke i den tror jeg. Billedet ser lidt pink og orange ud og det er jo altid super lækkert sammen og når du så siger postkasse rød glæder jeg mig til at se den.

    Held og lykke med oplæsning til eksamen og endnu mere held og lykke til eksamen. 14 dage er jo lige om et øjeblik.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg strikker helst på de tynde pinde Lis. Olive er en gammel kending, men jeg har set på Ravelry, at den stadig laves i alle mulige versioner og garntyper. Den er populær for den sidder bare godt.

      Slet
  2. Held og lykke med eksamenslæsning og selvfølgelig eksamen, det lyder til at være omfattende stof!
    Dejlige projekter du har på pindene, spændende hvilken rækkefølge de bliver færdige i!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det mest enkle bliver færdigt først og det lidt mere krævende bliver efter eksamen.

      Slet
  3. Sikke en masse fine sager du har gang i.
    Det læsning lyder noget tungt, der skal man vist have interresen for at kunne følge med,
    samt et godt hovede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Yt. Det vigtigste er interesse, når man skal tilegne sig den type stof.

      Slet
  4. Hold op alt det du har gang i og så også en eksamen - pyha ;0)
    Glæder mig til at se mere år eksamen er overstået og du har mere tid
    Pøjpøjpøj ( husk at man ikke må sige tak for et pøj, så virker det ikke. ! ) med eksamen
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Så vil jeg undlade at sige Tak for de venlige ønsker Marianne.

      Slet
  5. Dejlige projekter:-) held og lykke med eksamen:-) Strikning er nok godt imellem lovtekster, økonomi og bekendtgørelser:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror slet ikke det kan lade sig gøre uden strikning Charlotte.

      Slet
  6. Flotte ting du er i gang med at strikke. Hvilken garn bruger du til Mutters striber ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg strikker den i Gelsk tynd uld Anette.

      Slet
  7. Fine ting du strikker. Yt´s kjole skal også på pindene her på et tidspunkt. God dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde Ellen. Jeg glæder mig til at se din version af mutters striber.

      Slet
  8. Du får godt nok strikket meget! Rigtig god læsning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg stresser af med strik christunte, så jo mere stress, jo mere strik, sjovt nok.

      Slet
  9. Held og lykke med eksamen. Og en masse smukke strikkeprojekter du har på pindene, det ser altså godt ud, glæder mig til at se dem færdige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lige lært, at det betyder uheld at sige tak for et pøj pøj, så det vil jeg undlade Jette, men tak for de pæne ord om mine strikkeprojekter.

      Slet
  10. Skønne ting, du har gang i. God arbejdslyst med læseriet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette, det ville være smart, hvis man kunne læse og strikke samtidig.

      Slet
  11. Jeg synes at en gul lomme er en fantastisk idé! Så vil jeg ønske dig held og lykke til eksamen, så du kan koncentrere dig lidt om alle dine dejlige projekter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også blevet lidt hooked på ideen med en gul lomme i farven Gollum fra garnudsalg, så det ender nok med at blive den jeg bruger.

      Slet
  12. Held og lykke med eksamenslæsningen :o) Og spændende med dine strikkeprojekter :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er flere strikkeprojekter på vej Mona. Jeg skal virkelig tage mig sammen for ikke at starte nyt op, for der er så mange planlagte strikke projekter på to-do listen.

      Slet
  13. Godt med lidt strik (meget strik) ind i mellem læsningen.

    SvarSlet
  14. sikke nogle dejlige modeller du har gang i :-) også en eksamen også, men engang imellem skal hjernen vel også hvile sig lidt med lidt strik :-) er især spændt på den kjole du har gang i :-)

    SvarSlet
  15. Der er ikke noget, der som strikning kan få roen til at sænke sig. At strikke er en mediativ process for mig.

    SvarSlet
  16. Pyha, god fornøjelse med læsningen - det lyder ærlig talt lidt tough - og så lige her i det fine forårsvejr! Vidunderlige projekter, du liner op - fra ende til anden. Den stribede kjole vil da blive helt fantastisk med gult :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lene - jeg synes også det er lidt hårdt, men også spændende, og jeg har jo selv valgt det.
      Der strikkes lidt ind imellem, så kjolen ender såmænd med at blive færdig til sidst.

      Slet
  17. Godt, at du kan få lidt strikket ind i mellem al læsningen! Pøj-pøj med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette. Nu har jeg jo lært, at det betyder uheld at sige tak for et pøj, så det vil jeg undlade :o)

      Slet
  18. Godt du får noen pauser mellom all lesing. Det er viktig også for lærlinger at det er tid til å fordøye alt stoffet og ha tid til refleksjon om det man har lest. Og som du selv sier, du øver deg på å være tilstede i nuet. Da må man puste litt . :)

    Ønsker deg god påske når den kommer til deg.

    SvarSlet