søndag den 1. januar 2012

Årets første strik



Her på årets første dag, efter en stille og hyggelig nytårsaften i famliens skød og med lidt for meget god mad
præsenterer jeg årets første strik. Det er en tunika fra Istex lavet i spindegarn.
Tunikaen har været rigtig sjov at strikke og jeg er vild med spindegarnet, der har et spil med nister af gråt i flere nuancer. Tunikaen er strikket rundt, ærmer og bul for sig og så er det hele samlet i bærestykket. Mønsteret er enkelt og nemt at memorisere, og der er ingen montering.

Faktaboks:
Model: Frjáls af Védis Jónsdóttir. Garn og mønster kan købes her
Størrelse: Medium i bredden, large i længden.
Garn: Spindegarn 170 gram = 3½ nøgle, her i lysegråt.
Strikkepinde: Addi turbo rundp. nr. 4, 80 cm og 2½, 40 cm til halskant.
Hot or not: Hot.

Nu må jeg begynde på noget nyt og næste projekt bliver også fra Istex. Det er denne stjernevest. som jeg synes er rigtig sød.

Til sidst vil jeg benytte lejligheden til at ønske alle i blogland et rigtig godt nytår, med tak for året der gik.
Jeg er taknemmelig for den fine modtagelse af min blog og glæder mig hver dag over det nye fællesskab omkring vores allesammens store interesse, strik, strik og mere strik. Tak til alle mine læsere, jeg læser med stor glæde jeres kommentarer og nyder jeres blogs, hvor jeg henter inspiration igen og igen. Jeg glæder mig til at følge jer allesammen i 2012. Rigtig godt nytår.

11 kommentarer:

  1. Din tunika er bare så fin, skøn farve. Vesten som du skal igang med er også på min to-do liste. Godt nytår

    SvarSlet
  2. Godt nytår, og den er godt nok flot din tunika, har lige kigget på den side med opskrifter fra Istex, der er mange modeller jeg godt kunne tænke mig at lave.

    SvarSlet
  3. Det var dog en lækker tunika. Og det bliver givetvis også en dejlig vest. God fornøjelse med at lave den.
    Godt nytår.

    SvarSlet
  4. Nørhj _ hvor er den flot den Frjáls, den kunne godt blive et kommende strikketøj her på matriklen.

    SvarSlet
  5. Sikke en smuk tunika.
    Den må da vist på to-do listen :-)
    Tak for dine søde kommentarer på min blog!
    Rigtig godt nytår til dig :-)

    SvarSlet
  6. Det er en meget fin tunika, som du har strikket. Vesten glæder jeg mig til at se færdig. Godt nytår.

    SvarSlet
  7. Sikke en smuk tunika - jeg kan forestille mig at den er rigtig smuk i farven og det der mønster - wau!!
    Vensten i Lett-lopi kan kun blive lækker og varm (jeg er vild med det garn ;O)
    Og rigtig godt nytår til dig - må dine pinde gløde i præcis den hastighed du lyster ;O)

    SvarSlet
  8. Tak til dig, fordi du skriver sådan en dejlig og inspirerende blog!
    Det er en meget, meget smuk tunika!
    Rigtig godt nytår!

    SvarSlet
  9. Det er et meget smukt mønster i din flotte tunika.
    Vesten du skal i gang med har været en stor succes i min familie. Begge voksne døtre har een - og mine 2 pigebørnebørn har fået hver een i børnestørrelse med danseringen i stedet for stjernemønsteret.
    Ønsker dig et rigtig godt nytår.

    SvarSlet
  10. Hvor er den bare flot og lige mig ... ingen montering ... jeg er bare ikke god til at få monteret ;o) dit næste projekt er rigtig flot det bliver spændende at se den færdig.

    SvarSlet
  11. Tillykke med din meget yndige blondetunika, hvor er den fin. Den kan jeg virkelig godt lide :-)

    SvarSlet