onsdag den 28. marts 2012

Glade striber

 Det er efterhånden et stykke tid siden, at jeg har blogget. Desværre har jeg været hårdt ramt af lungebetændelse der har slået såvel pusten som energien ud af mig, så mit liv har stået lidt stille i den sidste tid. Jeg får stadig penicillin og er stadig forpustet samt meget træt, men det går heldigvis den rigtige vej.
På trods af alt denne elendighed har jeg surfet lidt og fulgt med i hvad I andre har lavet rundt omkring. Der bliver produceret masser af lækkert strik i Danmark, jeg er ofte imponeret over mine medsøstres energi og dygtighed, I er mange hardcore strikkere derude i blogland.
Lidt strik har jeg også fået produceret. Glade striber af Mette Thrysøe, som jeg faldt pladask for, da jeg så den. Jeg er vist kommet i stribehumør, for jeg er meget tiltrukket af striber i øjeblikket.
Næste projekt er en ufo, som søreme også indeholder striber. Det er Karla af Ellen Holm, som har været meget længe undervejs, men nu er jeg nået til striberne, så mon ikke den omsider kan bliver færdig.
Hav en god dag derude.

Faktaboks:
Model: Glade striber af Mette Thrysøe, fås også hos Bettekun
Garn: Kauni flerfarvet, 1 ngl. EA og 1 ngl. pink/rød, kan ikke huske hvad den hedder og bandarolen er væk.
Strikkepinde: Addi turbo rundpinde nr. 3 og 3½.
Størrelse: Medium.
Hot or not: Jeg synes den er meget sjov, vil være god til et par cowboybukser.

32 kommentarer:

  1. Det var da synd med den lungebetændelse - og så lige her til de gode, gode forårsdag. Godt du i det mindste har kunnet strikke. De glade striber er meget sød, jeg kan godt forstå, du er glad for den. Og Karla er jo en af mine storfavoritter - skynd dig og få den færdig. Jeg har virkelig været glad for min.
    God bedring.

    SvarSlet
  2. Flotte flotte farver!! Den bliver et hit er jeg sikker på, og især til jeans :-)

    SvarSlet
  3. Dejlige farver! Den bliver du glad. Træls at du har ligget underdrejet med sygdom. Jeg har bemærket at der er en del bloggere som også er ramt ligeså min bedre halvdel. Bare jeg går fri. God bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Annelise jeg håber du slipper, for sjovt er det ikke.

      Slet
  4. Godt er du er ved at blive frisk igen. Flotte striber, kan lige få humøret op :-)

    SvarSlet
  5. God bedring, det sidste stykke vej!
    Herlige striber, lige til at blive glad af.

    SvarSlet
  6. Håber snart du er frisk igen.
    Den bliver man da i godt humør af ;)

    Yt

    SvarSlet
  7. Godt du er ved at få det godt igen, ja den glade stribe er super dejlig min er også snart færdig :0)

    SvarSlet
  8. Det er jeg ked af at hører du har været så syg. Godt det er vendt nu. Husk nu at passe på dig selv, for dit immun forsvar er jo væk efter sådan en omgang.

    Den "Glade Striber" vest/bluse er rigtig flot. Skønne farver du har fundet frem til. Jeg kan godt forstå du faldt for den. Cowboybukser eller måske en nederdel og hvid skjorte.
    I Ribe koster Kauni minus 40% altså kun 40 kr. indtil på lørdag, tramper lige lidt idet.

    Ønsker dig også en super god Påske.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh Lis, det kan jeg vist ikke tåle at høre. Kan hurtigt få brugt en formue selv om det er billigt og det er ikke jo ikke fordi man ligefrem står og mangler garn.
      Du har ret i, at immunforsvaret er væk, det var det nu i forvejen, så nu skal jeg passe lidt på og få nogle gode, grove grøntsager.
      Også god påske til dig.

      Slet
  9. Superfin! Lige til at blive i forårshumør af.
    Stakkels dig med lungebetændelse! Men det har alligevel været dejligt at få kommentarer fra dig. Rigtig god bedring!

    SvarSlet
  10. Flot, flot ..
    Sikke farver !
    Hilsen mona

    SvarSlet
  11. Det er bare med at lytte til kroppen så, rigtig go' bedring, og den vest kan da pifte enhver dag op!

    SvarSlet
  12. Nej, hvor er den vaks og glad - skønne farver:-)

    SvarSlet
  13. Tak til jer alle for gode ønsker og positive kommentarer til mine glade striber.

    SvarSlet
  14. Whauu hvor er den blot .. jeg er vild med de farver og sammensætningen, jeg er ikke så vild med Kauni men nu er det ligefør det skal prøves.

    SvarSlet
  15. Dine Glade Striber lever så fint op til navnet på modellen!!! Superlækre farver du har valgt.

    Jeg har også købt opskriften og glæder mig til at strikke den.

    Håber du snart kommer helt ovenpå igen.

    SvarSlet
  16. Den er vel nok skøn i de farver.

    SvarSlet
  17. Rigtig god bedring, lungebetændelse er ikke sådan at spøge med!

    Hvor er det en dejlig vest i smukke farver - og så varmer den over lungerne :-)

    SvarSlet
  18. Tak Irene og Lea, I må igang med kaunigarnet, det er så hyggeligt at strikke med.
    Trillemor tak, jeg er også vild med farverne.
    Strikkeheks tak for de gode ønsker. Det er rart med lidt varme ned over lungerne, så jeg kan slippe af med den sidste hoste.

    SvarSlet
  19. Hvor er den flot. Jeg har også opskrift og garn liggende klar til en omgang glade striber. Håber du har det bedre.
    God påske

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Merete, for de venlige ord, jeg er heldigvis ovenpå igen. Også god påske til dig.

      Slet
  20. Skønne farver :-) Det er ren magi med de 2 kauni nøgler der spiller sammen og resultatet er aldrig givet på forhånd - jeg synes din version er bleverst yderst fin!
    Håber du er ved at være ovenpå igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er næsten magi Lykke, for det starter med at se håbløst ud, og ender alligevel med at virke på en eller anden måde.

      Slet
  21. Det er da glade striber i flotte farver :-)
    Rigtig god bedring, lungebetændelser er ingen spøg, så pas på dig selv.
    Majbritt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din omsorg Majbritt. Jeg er heldigvis ovenpå igen, men det var skræmmende at vågne midt om natten og ikke kunne få luft, så det er godt det er overstået.

      Slet
  22. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  23. Underligt ! og pinligt, at jeg skulle komme til at sende en kommentar til dig på din blog, som tydeligvis var stilet til en anden. Eneste forklaring må være, at jeg har haft en masse bøvl med netforbindelsen idag, og er blevet smidt af rigtig mange gange. ;o)
    hvordan jeg så havnede på din blog i stedet for hos Jane på Strikkeenthusiasten, aner jeg ikke :oI
    God bedring med lungebetændelsen.
    Jeg kan se, du også har haft fat i bogen 'Naturlig Strik' - den er jeg vild med :o)
    Mange hilsener
    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Det betyder ingenting Mona, bare din garnbestilling er gået igennem til Jane, det er det vigtigste. Lad os aldrig mangle garn.
      Jeg er også vild med naturlig strik, men har endnu ikke strikket noget fra den, så det må komme senere.
      Lungebetændelse er heldigvis på retur.
      Mange hilsner Susanne

      Slet
  24. Rigtig god bedring. Lyder som en hård omgang. Glade striber er skøn. Smukke farver du har valgt.

    SvarSlet
  25. Tak Gitte, jeg er heldigvis ovenpå igen.

    SvarSlet