mandag den 16. januar 2012

Stjernekjole


I den seneste tid har jeg strikket på denne kjole med stjerner. Den er lavet i islandsk uldgarn og har været sjov at strikke. I hals og ærmegab er hæklet en række krebsemasker, jeg kan ikke hækle, men har fulgt en anvisning på Youtube så godt jeg kunne. Jeg er ved at forsøge at vænne mig til at strikke på pinde 6, jeg plejer at strikke alting på p 3-3½, så det er helt nyt for mig med de store pinde. Næste projekt er jeg allerede i gang med. Det er også en kjole strikket på pinde 6 i spindegarn (jeg er helt vild med det garn), og efter den kommer endnu en kjole på pinde 6½ og en bluse på pinde 6, så det er de store pindes tid lidt endnu. Ind imellem arbejder jeg dog lidt på en vest i Kauni på pinde 3½.

Faktaboks:
Model: Vest med stjerner størrelse medium fra Netgarn Vesten/kjolen er designet af indehaveren Anette Kristensen. Pris for garn og opskrift 204,- kr.
Garn: Lett-Lopi 6 ngl sort og 1 ngl, råhvid af 50 gram.
Pinde: Rundpind nr. 6.
Ændringer: Ingen.
Hot or not: Den er hot, glæder mig til jeg kan passe den.

2. uges kostomlægning er gået fint og ugens vægttab er 0,5 kg. Ikke så meget, men ok. Det samlede vægttab er nu 3,2 kg på 14 dage. Jeg nyder den gode mad og har spist så mange grøntsager, at jeg snart skal have en kur mod bladlus. Kan I have en god aften derude.

28 kommentarer:

  1. Hvor er din stjerne kjole flot. Jeg har også opskriften, og den må jeg da bare strikke. Den vil god over et par leggings.
    Godt at du klør på med kosten

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot din stjerne kjole,den opskrift må jeg have fat i og lave den som tunika tror jeg.Flot du stadig hænger i med kiloene og tillykke med vægtabet,godt gået :O))

    SvarSlet
  3. Det er en rigtig dejlig kjole, tillykke både med den og med vægttabet.

    SvarSlet
  4. Den er bare så fin , den bliver et hit :-)

    SvarSlet
  5. Skøn kjole!!!! Hvor er det altså bare dejligt når man strikker en model man bliver så glad for!!!

    Tillykke med vægttabet - man taber jo ikke lige meget hver uge og et halvt kilo er altså også noget af råbe hurra for - flot!!!

    SvarSlet
  6. Flot med vægttabet. Så længe det sker langsomt og sikkert er du bedre stillet end omvendt. Din kjole er meget flot.

    SvarSlet
  7. Den er virkelig fin - ligner én man kunne flytte ind i resten af vinteren ;-) - og så er det jo fedt med nogle projekter der går lidt hurtigt!

    SvarSlet
  8. Alle: Tak for jeres søde kommentarer om både kjolen og vægttabet.
    Merete: Du må klø på, jeg har set den til leggins og det så godt ud.
    Benthe: Den vil også være flot i en lidt kortere version som tunika.
    Birthe: Jeg tror også den bliver et hit.
    Lea: Det er sjovt, at man kan tabe 2,7 kg den ene uge og 0,5 kg den anden på nøjagtig den samme kost, men 3,2 kg på 14 dage er helt fint.
    Pia: Du har ret, jeg skal følge dette program resten af livet, så det betyder ikke så meget om det tager lidt længere tid at blive slank, bare det lykkes og jeg kan holde vægten bagefter.

    SvarSlet
  9. Citronmoster: Tusind tak.
    Lykke: Du har ret, det er fedt med et strikketøj der rykker, især når man har strikket i supersoft i meget lang tid, hvor det kan tage en krig at strikke 10 cm.

    SvarSlet
  10. Åhh jeg føler jeg gentager mig selv.....men hvor er den dog lækker - skønne farver Flot.

    Et stort tillykke med det flotte vægttab det er da flot på så kort tid.....bare lige sådan til almindelig orientering .....hvor køber du en sådan kur mod bladlus...:-)))

    kh Jane

    SvarSlet
  11. Det er en rigtig sød stjernekjole.
    Og held og lykke med vægttabet. Du er lagt godt fra land, lyder det til. Har selv smidt adskillige kilo for et par år siden, så jeg glæder mig til at følge din proces. Det kan være noget af en rejse :o)
    Men det lader sig gøre med den rette støtte og indsats.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  12. Hvor er den fin din stjernekjole :-) Og tillykke med vægttabet - det er dejligt, når det går fremad :-)

    SvarSlet
  13. Hold da op, den er så fin! Den ser dejlig ud! Jeg er dybt imponeret over at du kan strikke med 2 farver..det vil min hjerne bare ikke! Men det SKAL den altså lære..i år :)

    SvarSlet
  14. Tak alle sammen for de pæne ord.
    Jane: Måske på en avis redaktion, ellers ved jeg ikke.
    Monaelisabeth: Flot at du har klaret din lange rejse, nu begynder jeg min og glæder mig også over processen.
    Lene: Tak Lene, det er dejligt med fremskridt selv om der er lang vej endnu.
    Karen: Det er nu meget nemt at strikke med 2 tråde, du skal bare huske at brede maskerne ud på pinden, når du har strikket dem, ellers bliver tråden på bagsiden for kort, og så rynker det.

    SvarSlet
  15. Okay ikke alene er det en stjerne-kjole, men også en lokke/friste-kjole. God ide, så kan du gå og glæde dig til målet er nået!
    Den er super flot ;O))

    SvarSlet
  16. Sød kjole , har strikket et par stykker som veste , syntes bare at garnet kradser , så det er ikke tit jeg har dem på.

    SvarSlet
  17. Kirsten jeg glæder mig allerede.
    Vilma, det lyder ikke godt, heldigvis kan jeg godt tåle uld lige på kroppen, så forhåbentlig går det.

    SvarSlet
  18. Rigtig flot kjole. Den ligner en forlængelse af den yndlingsvest vi bruger her i familien. Vesten sidder rigtig godt, så det gør kjolen helt sikkert også.

    SvarSlet
  19. Flot vægttab i den 2. uge.
    Op til et kg. grønt om dagen, men der er uendelig mange variationer. Her på skiferien brokkede ældste og manden sig over vores mad, da den var mere spændende end deres :)) Underlig familie.
    Når jeg kommer til DDV på tirsdag håber jeg at have tabt noget, for det er så to uger siden jeg var på vægten.

    Den er rigtig flot din kjole med stjerner. Det går bare såå stærkt når det er med de store pinde. Så god fornøjelse lidt endnu.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  20. Susan, det er en skøn vest, som jeg også planlægger at strikke i kortere udgave på et tidspunkt, det glæder mig at høre, at den sidder godt. Om kjolen sidder godt, må jeg vente med at konstatere, til jeg kan passe den.
    Lis, velkommen tilbage, jeg håber du har haft en god ferie. Det bliver spændende at se, hvordan vægttabet er på tirsdag, det er ikke nemt i ferien, så jeg krydser fingre for dig.

    SvarSlet
  21. Hvor er den flot...jeg har selv strikket en vest og et par cardigans af Islandsk uld...det er skønt:0)...og nu får jeg helt vildt lyst til at gå igang med kjoleudgaven også. Tak for inspiration:0)

    SvarSlet
  22. Tak Lene for de venlige ord. Du må kaste dig ud i kjoleudgaven, den er heldigvis både nem, hurtig og billig at lave.

    SvarSlet
  23. hej, er ikke strikker - syns det er sejt dem der kan...strikkede en gang en cardigan..til sidst var garnet gået ud af produktion...
    Nå men, kom forbi via Stella Yvette... Og griner endnu over dit behov for bladluskur...:o)) Held og lykke med kuren - bare det var mig der fik taget mig sammen...
    mvh Monica

    SvarSlet
  24. Hej Monica, tak for din hilsen. Ærgeligt med din cardigan, men måske får du lyst til at prøve en anden gang.
    Jeg er vild med Stella Yvettes (anti)blog, men ikke så selvsikker som hende. Hun er jo også i gang med en kostomlægning, og er allerede vildt lækker siger hun.

    SvarSlet
  25. Den er rigtig flot - godt gået.

    SvarSlet