lørdag den 6. august 2011

Uldbegavets første indlæg: "Marie fra Design-Club.dk".

Hele mit liv har været fyldt med garn. Jeg har fået garn i julegave og fødselsdagsgave og har også købt rigtig meget garn selv. Jeg er således blevet begavet med meget garn, især uldgarn, derfor hedder denne blog uldbegavet. I årenes løb har det vist sig, at jeg har fået fingre i mere garn end jeg har kunnet nå at bruge. Dette har resulteret i et stort garnlager, der i mange år har været en kilde til dårlig samvittighed. Det er dog ikke tilfældet mere. Jeg har besluttet at som nørd, må jeg gerne have masser af garn. Hvem kan vel forestille sig en læsehest uden bøger eller en kok uden køkkenknive?

Det første projekt jeg flasher, er Marie fra Design-club.dk. Mit bekendtskab med Marie har været langvarigt, da der er rigtig mange masker i denne lille top og rigtig meget ribstrikning. Det færdige resultat, kan dog godt opveje dette, da Marie er et gennemtænkt og velsiddende design, der helt sikkert vil blive et hit den kommende vinter. Garnet er Duo. Jeg har strikket str. large og brugt 190 gram.

Jeg har efterhånden en alen lang to do liste og med Lisa Renners nye bog: Close, og Anette Danielsen samt Helga Isager på vej med nyt, er der håb om at få reduceret garnlageret.

3 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Lækkert at se alle dine projekter linet op. Jeg er blevet meget interesseret i den kjole, du er begyndt på, og som Irene har lavet. Jeg er enig i, at Irenes er smadderflot, og jeg får meget lyst til selv at prøve. Men jeg kan ikke finde opskriften på Fandango. Kan du fortælle mere om den og hvor man får den? Tak. Bedste hilsner Kirsten fra Præstø

    SvarSlet
  3. Hej Kirsten
    Kjolen er designet af Sys Fredens, der har butikken Fandango i Århus. Kjolen er ikke at finde på hjemmesiden, men hun har den i butikken. Jeg er sikker på, at hun gerne vil sende den til dig. Der går 300 gram Supersoft til den. Den er oprindelig lavet i den farve, som jeg også har valgt.

    SvarSlet