lørdag den 19. september 2015

Godt råd søges


Jeg har strikket på denne tuninka/kjole den sidste måneds tid, men nu hvor den kommer på ginen, er jeg slet ikke tilfreds med den. 


Der er et eller andet galt - den trækker og ser mærkelig ud og der er for meget "stof" rundt om hofterne, især i højre side.


Det er et stort arbejde, så det er da rigtig træls, hvis jeg er nødt til at trævle det hele op igen.
Jeg overvejer at trævle op til taljen, strikke den kortere og evt. tage mindre ud i siderne, men samtidig er jeg nervøs for, at den så bliver for stram i den nederste kant. Jeg er også i tvivl om ærmerne, skal de være korte, trekvart, lange eller skal der måske slet ikke ærmer i


Set fra ryggen ser man tydeligt det overflødige stof i siderne. Kjolen er strikket i Gelsk bomuld/uld som giver sig. Den er allerede stor på ginen, selv om det kun er en størrelse small.

Spørgsmålet er om den kan reddes? Hvis nogen har en god ide, hører jeg rigtig gerne fra jer.
God weekend.

14 kommentarer:

  1. Jeg har også strikket den og havnede i samme problem, så jeg trævlede op til hoften og strikkede igen uden udtagninger, og den blev ikke for stram i nederste kant. Det var surt at skulle lave så meget dobbeltarbejde, men jeg vidste også, at jeg aldrig ville komme i den, hvis jeg ikke lavede det om, og så var det hele jo spildt arbejde.

    SvarSlet
  2. Søg evt. på Ravelry om andre har haft samme problem med det mønster. Rigtig ærgerligt er det.

    SvarSlet
  3. Jeg har ikke selv strikket Laneway, men ved at der er mange i blogland, der har strikket den. Prøv at søg på google og se og der er nogen som har lavet nogen ændringer

    SvarSlet
  4. Åh nej, så synd. Håber du finder en løsning som jo desværre ser ud til at du skal trævle op... Held og lykke med det!!

    SvarSlet
  5. Jeg syntes min faldt på plads efter vask.
    Men den er fyldig om hofterne.
    Jeg har strikket min i Rustik fra Noe,som er anderledes end ulden, mere tung

    SvarSlet
  6. 3/4 ærmer - for nu at starte med det lette :/
    ellers er det da bare totalt ærgerligt med den brede nederdel. Jeg kan forestille mig, at det er en del af effekten, men jeg kan godt se problemet med rummeligheden. Er der en anden model, du kan koble dig på ? hvis du fx trævler op til taljen, så kunne den måske passe med en Hendes Verden i mål og udtagninger, og så kan du selv fortsætte i de strib du synes passer til din model ? Lidt ligesom GisP foreslår det i øverste kommentar ..

    SvarSlet
  7. Kanskje du kan klippe bort det overflødige og sy det sammen igjen. Så slipper du å trevle opp. Så kan du lage din egen vri på den?
    Lykke til

    SvarSlet
  8. Øv for den! Håber, at du finder en god løsning, for det store arbejde skal da helst ikke gå til spilde!

    SvarSlet
  9. Øv for den - hvor er det ærgerligt - jeg tænkte først på om den kunne sys ind på maskine og så klippe det overskydende væk, men hvis det mislykkes er du helt "på spanden" om jeg så må sige! I virkeligheden er det bedste nok at trævle op til før udtagningerne og så lave den uden som foreslået ovenfor! Mit strikkehjerte bløder for dig, det er bare så surt, men håber, du finder en god løsning :-) Og så tak for din søde kommentar på min blog :-) Ha en god aften med eller uden optrevling :-)

    PS: Jeg synes nogle gange det hjælper at smide den hen i et hjørne og så tage fat på den en dag hvor der er masser af energi :-)

    SvarSlet
  10. Kan godt se at der er noget galt. Om den kan redes ved jeg ikke - men det ville være ærgerligt at strikke den færdig, for derefter ikke at bruge den. Hvis man ser bort fra at den trækker skævt så er det jo en super flot kjole. Jeg ville trævle op......

    SvarSlet
  11. Altså! - når man googler billeder ser det jo ud som om den bare skal vaskes......... Og så falder den på,plads....

    SvarSlet
  12. Jeg trodde det var et designelement at den så litt skjev ut og tenkte at det var en kul design. :) . Så leit om den ikke sitter som den skal, eller at du ikke er fornøyd. At det er mye jobb som ligger bak er jeg ikke i tvil om. Jeg håper den som Gitte sier faller tilbake på plass etter vask?

    Takk for tilbakemeldinger hos meg. Angående valg av symaskin så kommer jeg til å lage et innlegg om det i løpet av høsten. Det passer i grunnen bra da min symaskin er så gammel at plastikken begynner å bli sprø...

    SvarSlet
  13. Øv øv...det er så utilfredsstillende og et kæmpe arbejde...håber du har fundet en løsning...den er ellers superflot..:-)

    SvarSlet
  14. Den er for mig at se en helt rigtig Laneway. Jeg tænker, at den skal vaskes og tages i brug.....

    SvarSlet